Discover millions of ebooks, audiobooks, and so much more with a free trial

Only $11.99/month after trial. Cancel anytime.

Unavailable
Der rote Kreis: Ein Sherlock Holmes Abenteuer
Unavailable
Der rote Kreis: Ein Sherlock Holmes Abenteuer
Unavailable
Der rote Kreis: Ein Sherlock Holmes Abenteuer
Audiobook48 minutes

Der rote Kreis: Ein Sherlock Holmes Abenteuer

Rating: 0 out of 5 stars

()

Currently unavailable

Currently unavailable

About this audiobook

Der Rote Kreis (The Red Circle) erschien erstmals im April/Mai 1911 im Strand Magazine. 1917 wurde er mit sieben anderen Fällen in dem Sammelband Seine Abschiedsvorstellung veröffentlicht.
Der Fall erschien in Deutschland auch unter den Titeln: Das Abenteuer mit dem Roten Kreis oder Ein Zimmer in Bloomsbury.
Die Zimmerwirtin Mrs. Warren sucht Sherlock Holmes auf, weil ihr neuer Mieter sich äußerst seltsam benimmt. Er verlässt sein Zimmer nie und kommuniziert nur über handgeschriebene Zettel mit ihr. Der Meisterdetektiv sieht zunächst keinen Grund, sich einzuschalten, schließlich stellt ein solches Verhalten keinen Straftatbestand dar. Als dann aber Mrs. Warrens Mann Opfer eines dubiosen Überfalls wird, beginnt er doch, Nachforschungen anzustellen und stößt auf eine, der Mafia ähnlichen, Geheimorganisation, die das Leben der schönen Emilia Lucca und ihres Mannes bedroht.
LanguageDeutsch
Release dateFeb 11, 2019
ISBN9783990852545
Unavailable
Der rote Kreis: Ein Sherlock Holmes Abenteuer
Author

Arthur Conan Doyle

Sir Arthur Conan Doyle (1859–1930) was a Scottish writer and physician, most famous for his stories about the detective Sherlock Holmes and long-suffering sidekick Dr Watson. Conan Doyle was a prolific writer whose other works include fantasy and science fiction stories, plays, romances, poetry, non-fiction and historical novels.

Related to Der rote Kreis

Related audiobooks

Classics For You

View More

Related articles

Reviews for Der rote Kreis

Rating: 0 out of 5 stars
0 ratings

0 ratings0 reviews

What did you think?

Tap to rate

Review must be at least 10 words